červen
26.6.2018 - První vlaštovky. Petr Bačík poslal odkaz na fotografie z obletu. Děkujeme. ZDE
Fotky od Lubomíra Haluzy.............................................. ZDE
Moje fotky jsou.............................................................. ZDE
24.6.2018 - Bilance.
Stáhl jsem data z GPS a tady je výsledek. Nalétal jsem 1827 km za 22 hodin a 47 minut. Milan.
Mapa všech tras.
22.6.2018 – Žatec – Hory. Tak je to tady. Poslední vstávání. Naučenými pohyby ukládáme všechnu naši bagáž do letadel. Erpužíčtí odlétají na svou mateřskou základnu. My tři rogala letíme přes Podbořany, Karlovy vary na letiště Hory. Přistáním v Horách oblet skončil. Všichni jsme získali další zkušenosti, poznali další kamarády a letiště. Teď v teple rodinných krbů začneme vstřebávat všechny zážitky. Postupně zde budu zveřejňovat odkazy na fotografie. Děkujeme všem za účast a udržování dobré nálady. Mírovi za dodávku paliva, Karlovi za pořádání obletu, i když mu porucha motoru neumožnila oblet dokončit. Pěkné vzpomínání přeje, Milan.
Jindra.
Martin Miro.
Franta
Letiště Karlovy Vary.
Karlovy Vary
Jindra a Miro před obrátkou domů.
Mapa trasy.
21.6.2018 - Teplice – Žatec. Využíváme ještě klidného počasí a přeskakujeme do Žatce. Tady se už chystá dětský den. Taky nás vítala celá školka. Zde budeme až do pátku. Od západu se blíží studená fronta se silným větrem. Stihneme ještě výborný oběd v Žatci a studená fronta je zde. Kluci nám dodali další kotvení, máme strach o naše mazlíčky. Po dvou hodinách se konečně vychr trochu uklidnil tak jsme se přesunuli od letadel do klubové pergoly. Tady jsme už strávili nejednu noc a cítíme se zde jako doma. Děkujeme. Milan.
Odlétáme z Teplic. Jindra (fotografie poskytl Vladimír)
Miro.
Já.
Markéta a Martin.
Žatec.
Přivítání v Žatci.
Pergola. Pepa a Miro.
Mapa trasy.
21.6.2018 - Nymburk – Teplice. Časně ráno, odlétali domů z Nymburka Petr Jirka a Luděk. Luděk se ještě vrátil, nešel mu jeden okruh zapalování. Vše rychle vyřešil a odletěl za klukama směr Morava. Startujeme také, zůstali jsme tři rogala a dvě UL. Cílové letiště Teplice. Počasí opět laťové. Letíme podél Labe pak přes Milešovku do cíle. Vladimír na nás už čeká. Nakoupil lehkou snídani, která nám všem přišla vhod. Jó Teplice tady je vždy dobře. S ohledem na vývoj počasí, zde nebudeme spát, ale letíme dál. Milan.
Franta
Markéta a Martin.
Letos bude dost cibule.
Terezín Malá Pevnost.
Miro.
Zřícenina Kostomlaty.
Mapa trasy.
20.6.2018 - Chvojenec - Nymburk
V půl páté odpoledne se posunujeme oklikou do Nymburka. Naše sestava prořídla. Většina moravských pilotů odletěla v Olomouci na svá domovská letiště. Je to vyhlídková trasa přes Český ráj, Všeň do Nymburka. Funguje dost termika, ale po otočce na Všeni se vše zklidnilo. Tam už byla UL sekce, která si užívala koupání na bývalé pískovně. Po přistání, jsme postarali o letadla a vyjeli do Poděbrad na večeři. Majitel hotelu s námi poseděl je také pilot. Po návratu ještě chvíli poseděli a pak zalezli do svých pelíšků. Milan.
Jičín, jen Rumcajse nevidím.
Trosky.
Nymburk. Hrubá Skála
Poděbrady s výbornou večeří.
Mapa trasy.
20.6.2018 - Olomouc - Chvojenec.
Tady jsme skoro všichni.
Olomouc před odletem.
Bouzov.
Chvojenec.
Paní Mádlová v plné práci. Napřed nakrmíme elektroniku a pak nás výborným gulášem.
Totální uvolnění.
Terasa ve Chvojenci.
Mapa trasy.
19.6.2018 - Frýdlant - Olomouc .Večer před další etapou se rozhodujeme pro let do Olomouce. Ráno někteří dali místní lítání. Přes den jdeme do města někteří nakoupit jiní vykoupat. Všichni jsme nakonec prošlí místní restauraci. Startujeme v šestnáct hodin. Musíme hlídat výšku, letiště Mošnov je blízko. Při příletu jsme trochu zavařili místního afisáka. Ospalý den s drobným provozem byl zpestřen příletem osmnácti létajících aparátů. Jinak nám letiště poskytlo perfektní servis. Děkujeme. Doletěli za námi večer ještě tři rogala. Tento den nás bylo nejvíc 23 létajících aparátů. Večer vyvrcholil bujarým zpěvem. Milan
.
Míjíme Štamberk.
Svatý Kopeček.
Jindra a Luděk. Diskuzní kroužky.
Pomoc kamaráda vždy potěší. Ivodělá navigační přípravu.
Robo, náš průvodce Tatrami Pepa konečně dohnal peleton.
Míra líčí své problémy na světových ropmých trzích.
Mapa trasy.
18.6.2018 - Vavrečka – Frýdlant. Ráno nás probudil déšť, nevadí pospíme si. Po snídani jedeme na výlet do Ria. Je to poutní místo nad Námestovem. Pak jedeme do Polska za účelem provedení údržby našich zubožených těl. Velký plavecký areál s teplou vyvěrající vodou byl úžasný. Příjemně unaveni se těšíme na polední klid. Ale ouha, změna. Kvůli předpovědi dáváme přelet do Frýdlantu. Protáhli jsme se Jablůnkovským průsmykem. Všichni doletěli v pořádku jen Karlovi klekl motor a sednul bezpečně 15 km od letiště. Milan.
Poutní místo.
Zastihl ná deštík
Bazénové scény.
Naše svraštělé ruce.
Luba a kolektiv.
Miky se s námi loučí.
Letiště Vavrečka.
Přehrada Nová Bystrica
Mapa trasy.
17.6.2017 - Spišská Nová Ves - Vavrečka - Ve Spiši jsme doplnili zásoby a odpočinuli. V 19 hodin startujeme. Všichni se tešíme na Vysoké Tary. Vrcholky jsou zahaleny mraky ale jinak paráda. U Liptovské Mary odbočujeme na Oravu. Na západním konci přehrady je letiště Vavrečka. Už na nás čekali. Vítají nás chlebem se sádlem a cibulí. Polévka kapustnica se vaří. Zajdeme ještě do sousední restaurace a poletový rozbor. Při návratu někteří nevydrželi a dali si právě uvařenou polévku. Milan.
Letiště Poprad.
Tatry.
Mezi mraky se sem tam oběví celé štíty.
Oravská přehrada.
Vše na přípravu výborné polévky. Miky ná slavnostně vítá.
Účastníci zájezdu.
Pohoštění po příletu.
Mapa trasy.
17.6.2018 - Lučenec - Spišská Nová Ves. Po domluvě s místními piloty startujeme ráno v pět hodin. Snad se jednou vyspíme. Letěli jsme přes Chopok údolím k Popradu a Spišskou Novou Ves. Vyplatilo se to ranní vstávání. Při přeletu hřebene, hlásil problém s motorem. Dotáhl to až letiště Poprad. Po zuřivém telefonování a pomoci místních pilotů, nakonec dorazil za námi do Spiše. Milan.
Atmosféra ranního startu.
Chopok před námi. Mám osobák ve výšce 2550 m/n.m.
Chopok z druhé strany.
voní nádrž Čierný Váh.
Letíme kolem Tater.
Ruiny kartuziánskeho kláštora Kláštorisko
Těsně před přistáním - rómská osada.
Náš vodící virník. Deěujeme za navigaci.
Mapa trasy.
16.6.2018 - Dunajská Sterda - Lučenec. Po skončení dětského dne se částpilotů letělpodívat na Gabčíkovo. Pokračovala dál podél Dunaje a maďarských hranic na Lučenec.Nakonec letěli část trasy Maďarskem kvůli bouřce. Po dvou hodinách jsme startovali zbytek pilotů. Cestavedla přímo do Lucěnce. Až krátký termický úsek to byl olejíček. V Lučenci jsme skončili v letištním baru. Ráno v pět start přes hory do Spišské Nové Vsi. Milan.
Mapa trasy..
Hrad Cabrad.
Haličcký zámek u Lučence.
Tady je už dobře.
16.6.2018 - Dubová - Dunajská Streda. Ráno po snídani jsme odstartovali na letiště Dunajskí Streda. Slovenší přátelé nás pozvali na dětský den. Start byl ja je zvykem se silným bočním větrem. Jinak let probíhal v pohodě.Akce se vydařila vše bylo s podporou něsta. Strava pití a pět litrů paliva. Večer plánovaný přelet do Lučence. Milan.
Mapa trasy.
Smutný pohled na rozorané letiště Senec. Jak 3 UL.
Moc pěkné vystoupení.
Jak 52 předvedl pěkou akrobacii.
15.6.2018 - Znojmo - Holíč - Dubová. Dnes jen foto zpravodajství.
Těsně po probuzení. Náš tábor.
K snídaní byla snídaňová držková polévka.
Mikulov Svatý kopeček.
Zřícenina hradu Děvičky.
Letiště Holíč.
Schůze po přistání.
Naše mašiny.
Letiště Senica.
Střelnice Malacky.
Smolenický zámok
Hrad Červený Kameň.
Letiště Dubová.
Terasa v Dubové.
Vzorná obsluha bufetu.
Ivoš předvedl svůj noční úbor.
Mapa tras.
14.6.2018 - Do Znojma na shromaždiště. Do Soběslavi za mnou přiletěli kluci, dvě rogala a dva UL. Dali jsme si v restauraci meníčko, po návratu na letiště pokračovali do Znojma. Já letěl o dvě hodinky později. Cesta byla trochu deštivá a později termická. Ovšem nejlepší byl závěr, ve Znojmě silný boční vítr vyzkoušel naše pilotní dovednosti. Do večera s nás slétlo 15 rogal a 5 UL. Večer jsme se sešli u ohýnku. Ráno se letí do Holíče. Milan.
Soběslav Ještě trochu prší.
Bítov Cornštejn.
Znojmóóó.
Bočák a práce pilota. Majda s Radkou.
14.6.2018 - Soběslav za Znojmo. V šest ráno startuji z Benešova. No nic moc. Neustále snižuji výsku. Pak se ale maraky začínaji dotýkat větších kopců. Stále více se stáčím k jihu kde to vypadá lépe. GPS stále ukazuje odpoč doleva na Znojmo. Nemá cenu jí vysvětlovat že to nejde. Ocitám se dvacet kilometrů od Soběslavi, tak to zalomím a přistávám na místním letišti. Na letišti pusto. Nevadí, dvakrát se otočm k benzínce a doplňuji palivo po hrdla. .Milan
Po startu z Benešova.
Soběslav.
moje parkování.
Moje tasa.
13.6.2018 - Předskokan.
. Tak jsem to nevydržel a odlétám již dnes. Oblet Československa začíná až zítra. Chtěl jsem navštívit letiště v Soběslavi. Leč pilot míní a počasí rozhoduje. Před startem obvolávám letiště, která mám v letové trase. Všude je to stejné. Nízká oblačnost a déšť. Startuji v půl šesté. U Plzně znovu volám na letiště v Soběslavi. Stav je stejný. Voda a voda. Míjím Letkov a rozhoduji se pokračovat dál. Záložní letiště je Příbram. Cíl měním nakonec na Benešov. Světe div se, cesta je docela příjemná. Jen Brdy se přihlásili o svá práva. V úplavu za hřebeny tancuji skočnou. Po čase se vše uklidní, ale dostavují se drobné srážky. Zbývá zhruba čtyřicet kilometrů. Zaletím ještě nad Konopiště, udělám pár fotek a jdu na přistání. Na letišti je mrtvo. Než dostavím bydlení, objevuje se službu konající človíček. Sdělí mi (pro mne) důležité informace - kterým směrem je otevřená nálevna. Tak tady teď píši první hlášení z cesty kolem Československa.
Mapa trasy.
Tak to vypadalo u Bečova. Zajímavě vysázený les.
Plzeň kruháč v průmyslové zóně. Radyně
Přelétám Vltavu.
Konopiště