květen

27.5.2012 – Protože jsem v pracovní neschopnosti využil jsem vycházek a kam jinam než na letiště. Chtěl jsem se jen pozdravit s kamarády a zase hajdy domů. Bylo vše jinak, Luděk chtěl vyzkoušet „S“ odpovídač tak ať letím s ním. Poznámka že se bojím lítat s ultralightem rozhodnutí urychlilo. Napřed kroužíme nad letištěm, když jsme rozchodili odpovídač tak letíme nad Loket. Fotím, natáčím, užívám si to. Po přistání Luděk ještě navrhnul, že na letišti Karlovy Vary ukončili provoz tak tam zaletíme. Souhlasím a zase fotím a natáčím. Odkazy zde FOTO a VIDEO. Milan.

Kamarádi.

Sedím u Luďka.

Loket.

Hotel Imperial.

Karlovy Vary - letiště.

Karlovy Vary

Hubertíci si taky pěkně zalítali.

20.5.2012 - Znojmo 2012 setkání československých pilotů MZK (motorový závěsný kluzák) na moravském území.  19.5.2012 . Díky zkušnostem, a pilotního umu se nakonec setkání podařilo. Bohužel západočeská letka nedorazila. Když jsme zatroubili na ústup a letěli zpět do Hor bylo nádherné počasí. Do znojma bychom doletěli, ale na zpět by to asi nešlo. Zde je galerie od báječných hostitelů ze Znojma. Galerie naše Protože se navzdáváme, chcem akci zopakovat v září. Ještě přidávám video od kamarádů z Rokycan

Mapa příletů - skutečnost.

18.5.2012 -  Cesta do Znojma.

A je to tady. Počítadlo říká samé nuly je tedy čas vyrazit do Znojma.  Úpravy na strojích jsou hotové, Milan má na svém miláčkovi větší nádrže a já mám konečně zalétanou spárku se čtyřtaktem. Ve čtvrtek odpoledne se všichni účastníci zájezdu oba dva scházíme na letišti a nakládáme výbavičku na cestu. Před sedmou vadne vítr tak vyrážíme. Vlastně vyráží jen Milan já jsem uchlastal motor tak mám menší zpoždění. Netrvalo to ani hoďku a jsem na cestě taky. Milan už je skoro v Rokycanech a já podpírám slunce, abych dolétl za světla.  Podařilo se. V Rokycanech sedám zároveň se západem. Milan už je zabydlen, tak ukotvím stroj a jdu bydlet taky. Trochu se nám splašila předpověď a tak do půlnoci listujem v předpovědích a rokujem jak dál. Výsledkem rokování je, že se ráno zkusíme počasí ošálit časným startem za svítání, než se vítr probudí.

Jak řekli tak udělali. Vstáváme ve čtyři a pár minut po páté se odlepujeme z dráhy. Prvních dvěstě metrů stoupání bylo jak po schodech, ale výš byl klid. Milan fotí Rokycany  já nasazuji kurz na trať. A je tady nepříjemné zjištění. Počasí jsme neošálili, vítr spát nešel. Protivítr dobrých čtrnáct metrů znamená, že do Znojma by to trvalo devět hodin. To tedy neprojde!  Kajícně se vracíme se zpět do Rokycan a čekáme. Nepomáhá zaříkání ani motlitby, tak zaujmem polohu orážejících střelců a relaxujem. Nezbývá než počkat až se počasí umoudří. Asi jsme pro tento víkend zvolili nevhodný cíl. Letět do Berlína, tak jsme tam za dvě hodiny. Karel.

Doplňuji fotografie. Milan.

Karel se snaží nastartovat.

Západočeská univerzita - Plzeň

Plzeň -Bory

Letiště Plzeň - Letkov.

Pokus odlet do Znojma - Karel.

Vracime se - je nádherně ale moc fučí.

Karel podává hlášení                                                               Záznam trasy.

12-13.5.2012 - Zprava z víkendu který byl opět ve znamení vznášedla(odkaz). Od soboty do neděle přišla spousta návštěvníků si zkusit tento vynález. V neděli si dokonce zajezdili Olda s Tondou. Zdá se, že zůstanou u svého ultraligta. Já jsem přivezl nové nádrže. Konečně odpadne starost o dolet mého stroje. Akce znojmo je za dveřmi. Milan.

Předvádění vznášedla.

Olda

Tonda.

Odborní poradci Karel a Olda.

Montáž nádrží.                                                              Namontováno, a už s bagáží do Znojma.

8.5.2012 - Leštíme, opravujem a létáme. Tonda s Oldou trénují okruhy, Pepa "Chemik" dolaďuje křídlo, Sovy létají a já frčím do Kynžvartu. Chtěl jsem hlavně vyfotit středověký hrad. Málo kdo ví, že v Kynžvartu je nejen zámek ale i hrad. Fotky

z letu zde

Pepa hajá pod křídlem

Naši písmomalíři.

Kamenolom Vítkov.

Kamenný Dvůr u Kynšperka.

Dolní Žandov - býv. střelnice.                                                                 Kynžvart - zámek

Jezero Medard.

5.5.2012  "Pražcový" výlet po kolejích Protivec Bochov a Vlastivědný kroužek Loket n Ohří

Tak a je to. Odjezd na Lijak do Slovinska za volným létáním se nám v den odjezdu stal nedostupný. Počasí lidé a tehnika se prostě rozhodly,že se nikam nepojede...

Je to škoda, nebot vlídný Lijak, a vlídní správci na penzionu, to je velká výzva a termika na volno, to je jiná disciplína, než motor... To nás s Dádou ale nemůže nijak dostat, neboť motůrek máme i po práci a stále po ruce. Je to náš kamarád, tak tedy následuje vlastní program :-)

Jedeme hned v sobotu zase pod náš Vladař, nebot na západě u hranic se bude měnit počasí a nám bude stačit dopoledne na létání. A stalo se. Dáda opět odlétla prvním startem a mé rozhodnutí dnes "nejít" se tím pádem okamžitě změnilo na "jít" a tak jsem začal skládat mašinku. Po padesáti minutách mi volá Dádula, že jde na přistání. Čekám a vše natáčím. Pak jdu na start. Jsem nahoře a přes technické potíže s popruhy,šnůrami, kabely od HF vzdávám marný boj a letím skoro svlečený, jen abych mohl fotit a užívat si. Podívejte se k nám na rajče, tam je celý dnešní den :-). Letím na Krašov, Nečtiny, Kozelku, Manětín, na východ až přes Střelu a po větru(bez speedu letím 60km/h) si to fičim k Vladaři a pak v psí výšce za Dádulou. Parádní letík, krásná dohlednost, pár fotek a video se dalo použít...

No jo, ale tím to teprve začalo. Přistanu a koukám, volal mi náčelník Milan. Odvětím a dovídám se, že jsou ve Žluticích na nádraří a jedou do Protivce. Milan dnes vyrazil s Vlastivědným kroužkem z Lokte. A jelikoš hlava této dobrovlné skupiny Radek nejspíš miluje "mašimky", páru a starou dobu na kolejích, tak vybral již mnoho let zavřenou železniční trat Protivec Bochov. Trat je pro osobní dopravu již dlouhá léta uzavřena, ale jak uvidíte, je stále v dobrém stavu. Zásluhu o to má vyvážení dřeva z Bochova, kde se soustředuje těžba z Doupovských lesů a vyváží se pak odtud do středozemí Čech a dál... sbalili jsme s Dádou nádobíčko a zase volám Milánkovi. On na to, že jim jede za deset minut vlak. Já to mám ze startovačky pod Vladařem také deset minut. To je dost času tuším a mažeme z přírody k železnému koni na nadraží. Věděl jsem to. Přilítnem s Rangerem na nádraží, vlak byl panem výpravčím právě odmávnutý a jal se pohybovat. Všichni ale upírali oči na naši červenou plechovku, jak jsem ji "bravurně" odhodil ke kraji štěrku, přezul se, popad foták,mobil a letím za panem výpravčí prosit o stop železného oře. Nebylo třeba. Dádula a kamarádi ve vlaku vše zařídili a tak jsem byl posledním nastupujícím a přivítán s hurooonským smíchem. Mně se to jako prča nezdálo :-)))   Jak nás přivítali, tak pokračoval celý den. Jdeme po kolejích na Bochov, koukáme pod nohy abychom se nepřerazili a máme před sebou asi 17km. Povídáme, povídáme, je tu klid a pohoda, "střelská" příroda přetrvává, i když jdeme po přítoku, Střemchy a Smetánky, Upolíny kvetou naplno. Je o čem povídat, cítím, že jsou kolem mne staří dobří trempové, vzpomínám na mé tulácké časy, je to jako dřív. Tak to jsme nečekali. To je parta za všechny prachy, je s nimi dobře. Při jedné ze zastávek, se nějak provalilo, že nemáme co k snědku a ani nejme moc oblečení. V tu chvíli jsme byli zahrnuti řízky, sušenkami "trávou"=zeleninou(děkuji mladý muži :-) a oblečením, no nic nám nechybělo. Cestou jsme potkali "divočáckou" maminu s malými "motůrky"(viz jedno foto), Upolíny, čedičové varhany a samo na posledním kilometru jsme zmokli :-) Hospůdka v Bochově nás ochránila. Tak jsme strávili neočekávaně krásný den s novými zajímavými lidmi. Všem děkujeme a doufáme, že nás zase vezmete s sebou, za poznáváním starých dobrých časů této krásné země. Zdraví Pepa a Dáda

Dádula a její stroj :-)

Krásné žluticko

Rabštejn nad Střelou

"To máme dnes krásný den Alberte . . . "

sympatická a šikovná sběratelka kovů Eliška :-)

žluticko - střemchy a střemchy ...

"Albertovo" tým načerpává energii při jedné ze zastávek . . .

Hvězdní muži : "ALBERT" A NÁČELNÍK ! (oba jsou skvělí náčelníci)

. . .na kolejích nezmoknem . . . (typuji-úča a ajťák ???)

..tendle hoch je velmi šikovný, co z něj asi jednou bude ?

4.5.2012 - Táák, dnes nás navštívil 10000 originální návštěvník. Letecký spolek Hory děkuje za přízeň.Milan.

3.5.2012                Jaro, létání pod Vladařem, Rabštejn, Chlum, no krásná je naše země . . .

Ahoj všichni příznivci létání a našich stránek. Trochu jsem se odmlčel, alespon jste si ode mne odpočinuli :-).                Přináším správy o tom jak skvěle se nám na Horách daří.                                                                                         Letos se nám to tu nějak mooc pěkně rozjíždí. Tak pěkně popořádku. Naši náčelníci jsou skvělí, řídí, ale nevadí, spíš nás baví a ten kdo chodí do hangáru, tak jim rozumí. Jdou správnou cestou. Jen aby se nám letos podařilo trochu posunout kupředu vlastnické vztahy. To nás nejvíce trápí. Ale věříme v lepší dny a výsledky, jinak bychom nechodili létat a netrávili spoustu času mezi těmi "trhlými" lidmi, co si pořád z rukou dělají křídla  a náruživě vysvětlují své vzdušné zážitky ...

Počasí moc paraglidingu nepřálo a tak máme s Dádou jen pár hodin. O to snad silnější zážitky. Dáda začíná prohánět tříkolku, a zdá se, že se jí to zamlouvá. Mrkněte k nám na naše Rajče. Létáme dost pod Vladařem u Žlutic a pak se po zbytek dne touláme po blízkém Chlumu, nebo po povodí Střely kolem Rabštejna. Nádherný to kraj ...

Musím smeknout čapku před naprosto bezchybnou a velmi příjemnou akcí Čarodějnice 2012. Na kterou Hanka a Roman Tichých sezvali své přátele, kteří procházeli postupně od pátka až do úterý naším letištěm. Oni nejen sezvali zajímavé lidi, ale také se o ně a o nás s naprostou grácií postarali, poskytli zázemí a milou tvář. Roman dodal parádní hudbu, a  jeho basa se dá poslouchat do nekonečna... Jejich supr nový bydlík(obytný vůz) byl jako matka pro celé osazenstvo na letišti. Za to Vám Ticháčci velký dík. Jen škoda, že vás není vidět při létání. A vůbec jsme tu s Dádou zůstali na Horách létat s křídly sami. Velká škoda ... Fotky z této akce dodá náš místonáčelník Milánek. Článek prý již chystá ... Navštívilo nás moc lidí a tak jen pár co je znám. Jirka Koudela s rodinou, skromní a přátelští paraglidisti. Vždy usměvavý, v dobré náladě se nacházející a stále létající Pavel Březina s Mirkem Orosem a Toníkem Kulíškem, každý den jiná parta muzikantů a to nejlepší na konec. Navštívil nás "Kantor" pojem v paraglidingu. Tento človíček je vlastně vzdušný tulák, tremp. Přilétl se svým letadélkem, na křídlových vzpěrách uchycený koš krosny a dvoumísnou kabinu vyplněnou vším co takový skromný člověk potřebuje k životu pod stanem(ani nepřijal nabídnutý pokoj v letištní budově). V Neděli jsme Jirka Kantor a Já oblétli kousek té hezčí části našeho okrsku, asi byli dost spokojení, aby ne byl to vlastně jediný letový den ...

Další správy nechám Milanovi, at se to neopakuje. Jo a ještě jeden drb. V hangáru se objevila uplně nová dvoumístná Fitina. Tak to bude něco. Náš velký náčelník a instruktor Karel si na ní dal opravdu záležet. Tak hodně jenom krásných letových hodin Karlíku ...   Pepa

4.5.2012 - Protože Pepa podal krásnou zprávu o čarodějnicích, přikládám doplňující fotografie a odkaz na Rajče. Děkujem všem za návštěvu. Romanovi a Hance za  poskytované zazení a servis. Milan.

Táboráku plápolej.

Muzika se rozjíždí.

Ráno Karel poprvé letěl na svojí nové tříkolkolce.

Libor při nakládce svého transportního Vixena.

Konkurence vlétá do CTR.

3.5.2012 - Psali o nás na webu odkaz zde - http://www.letistecr.cz/zajimavosti/stoupas-vys-a-vys.aspx