říjen

27.10. 2014 - Článek o akci "Oldies II "MAGAZÍN LETIŠTĚ České republiky opět nezklamal. Na jeho stránkách, najdete vždy čerstvé postřehy o leteckém dění. Odkaz ZDE Jakube děkujeme. Milan a Karel

25.10.2014 - Charvátce "Oldies II " Tak po delším vyčkávání jsme v Chárvátcích.  Ráno mlha, pak nízká oblačnost, ale jsme v cíli. Ostatním počasí nedovolilo přílet. Právě je poletový rozbor v místní hospůdce. Milan.

Těsně po příletu.

V hangáru a v klubovně u Oldy (Oldies).

Poletový rozbor.

22.10.2014 - Dnes nás navštívil 40000 originální návštěvník. Děkujeme.

20.10.2014 - Horské zpravodajství - Pár fotek z uplynulých čtrnácti dnů. Milan.

Stále trvá tradice pití kávy v hangáru "B" východní část.

Tonda konečně a definitivně doladil vrtuli.

Gerald, odletěl mávat nad své bydliště.

A pečeme uzeniny.

18.10.2014 -

Slet virníků v Erpužicích. Jelikož jsme s Milanem zvědaví na novou techniku a už jsme také dlouho nikde nebyli, tak poletíme. Počasí je sice už víc než čtrnáct dní samá mlha a mraky až na zem, ale v sobotu ráno první kuk z okna vypadal dobře. Ovšem byl to jen ten první kuk. Než dojedu na letiště, tak se topím v mlze. Milan přijel za chvilku a mlha už nebyla tak hustá, abychom jsme se museli hledat po hmatu, ale na létání to doopravdy nebylo. I ptáci chodili pěšky. Milan se vrátil domů k Naděnce a já hupl na gauč a vyčkáváme. V poledne už bylo vidět alespoň při zemi. V půl jedné startujeme. Když nepůjdeme přes kopce, tak to půjde. Údolím se v nějakých sto metrech vydáváme na Cheb. Docela to jde. Mraky jsou kus nad námi - tedy ve většině případech.. Před Marijánkama se Milan snaží udělat kuk nad mraky, aby mohl fotit bílou peřinu. Rychle se kajícně vrací, aby viděl rodnou hroudu. Za Marijánkama nás předletěla Jora z Chebu,. Stále to jde. V nějakých sto až sto padesáti se kocháme krajinou a pomalu postupujeme. Oblačnost se pomaloučku zvedá a po padesáti minutách jsme tam. Provoz jak na Václaváku. Z kouřma se postupně vynoří tři ultralajty. Přistáváme jako čtvrtý a pátý.

Kamarádů je tady dost, ale virníky jsou ještě na cestě. Zatím je na stojánce pouze jeden domácí a ten už známe. Místo okukování techniky klábosíme s kamarády a požíráme dobroučké bramboráky. Mraky se zvedly, obloha se vyčistila. Dohlednost už byla víc než dostačující. Zkrátka paráda. Krátce před třetí se od západu začalo nasouvat pásmo černých bubáků. Kontrola situace na internetu a je vyhlášen poplach. Od západu jedou s vodou. V Chebu už prší. Přes kopce to už půjde, ale musíme mazat hned. Milan ještě vyběhl na věž udělat pár fotek a upalujem k domovu. Kdyby Milan tušil další, tak by asi na tu věž nechodil. Cesta  přes kopce domu je dobrá, Západní bočák je sice silný,ale hladký. Mraky jsou dostatečně vysoko a dohlednost je až do alelujá. Poprchávat začalo až nad Loktem. Stihli jsme to akorát. Jen co jsme uklidili era do hangáru, začalo lejt docela výživně. Teprve potom Milan zjistil, že v Erpužicích na věži nechal svého noťase. Pro změnu jedeme do Erpužic autem. Lilo celou cestu.  Noťas je zachráněn! Jedeme domů. Tentokrát už doopravdy.

Ahojky Karel a Milan

Fotogalerie ZDE

Hosté přilétli.

Objevili se taky ufóóni

Jako vlaštovky.

13.10.2014 - Něco z podzimního létání - První let byl k německé hranici na Pomezí. Letím tam už podruhé hledat tvrz Pomezná. Podařilo se tak napůl. V záběru mám vodní elektrárnu na  nádrži Skalka a ejhle, na kraji snímku jsem doma našel hledanou tvrz. Tak někdy příště. Druhý let vedl přes Krásno, Kladskou, Kynžvart a domů. Nad Kladskou jsem měl trochu sevřeno ve spodních partiích. Samé lesy. Plochy na přistání minimální. Jak jsem se přehoupl přes hranu u Kynžvartu bylo vyhráno. Snímky jsem dal do fotogalerie ZDE a ZDE. Milan

Stále krásnější zámek Libá.

Bývalá česko - německá celnice u Vojtanova.

Kladská.

Dolní Žandov.

Políčko.

7.10.2014 - Pozvánka na akci Charvátce klikni na obrázek.

3.10.2014 - Video z LAAsobě na stránkách LAA se objevil odkaz na video z této akce. Jako mediální hvězdy se tam ukazují Ticháčci a v poslední scéně Karlové.

3.10.2014 - Dnes nás navštívil 39000 originální návštěvník. Děkujeme.

1.10.2014 - Fotoreportáž Jaromíra Vytiny ze Všeně. Letěl spolu s Moravskou letkou na 2 ročník, sletu na letišti Tri liesky v Slovenské republice. ZDE , ZDE a ZDE

1.10.2014 -

hrozny.jpgKonec lítací sezony je pomalu za dveřma a na víkend 20-21.9 není v plánu žádná akce. I přes ne příliš optimistickou předpověď počasí se s Jindrou rychle a bez problémů telefonem domluvíme. Poletíme pozdravit kamarády na Moravu. Výchozí bod Znojmo a dál uvidíme. Asi jsme oba stejní lítací blázni. V pátek pár minut po třetí startuji z Hor na Rokycany a dál na Znojmo. Termika již není nic moc a cesta v klidu docela odsejpá.  Neplánovaně v Rokycanech přistávám na kratičkou čůr pauzu, protože bych ve Znojmě nerad přistával s mokrým prádlem. Jindra už pojíždí na práh a dál pokračujeme bez nejmenšího zdržení. Brdy nejsou aktivní, tak přímo přes vysilač Praha míříme dál na jihovýchod. Lehkou přeháňku v kurzu neoblétáváme. Je skrIMG_6340.jpgz ní vidět, tak jdeme přímo.  Až po Tábor paráda. Klid a nějaké tři metry v zádech, zábava začíná až za. J.Hradcem. Bez jakéhokoliv přechodu proti nám jde osmička která chvilkama přerůstá až na desítku. NáIMG_6328.JPGš postup, se z původních devadesáti smrsknul na šedesát a chvílema i míň. Zato kouřmo houstlo docela vydatně. V Dačicích modeláři skotačí na letišti a balonář Zbyněk za námi vysílá  toužebné pohledy. Taky by letěl, ale ještě nemá hotovou mašinu. Za Dačicema to už docela dře. Postupujem pomalu a dohlednost je tak akorát na hranici únosnosti a docela výrazně se ochladilo. Nic méně jen co mineme Vranovskou přehradu, je všechno jinak. Žádný protivítr, teplíčko a dohlednost až do alerujá, ale to už se chystáme na přistání ve Znojmě. Já to dal za tři hodiny čtyřicetčtyři minut a Jindra o hoďku míň. Ve Znojmě je jako vždy jedna paráda. Jen co ukotvíme mašiny a ubytujeme se u Jirky v jeho chatičce, tak nás Jirka odvezl na vynikající večeři a po pár pivech byl čas jít do pelechu. Konec hektického pracovního týdne jak má být. Zato  sobotní ráno je mlhavé a předpověď deštivá. Co se dá dělat? Když se zdržíme, tak to vypadá nejmíň na tři dny. Všemi dvěma hlasy je rychle rozhodnuto. Letíme zpět domů, návštěvy kamarádů necháme na jindy. V osm startujeme a míříme k domovu. Jak to tady na té Vysočině dělají? Už zase je protivítr a stejně silný jako včera. Po půl hodině tvrdého probijení proti větru zjišťuji, že jsem u Jirky nechal telefon. Souvrat a zpátky do Znojma. Byl to fofr skoro stotřicet a furt. Ve Znojmě bylo přistání proti slunci aGPS.jpg do mlhy docela napínavé. Letiště jsme našli, telefon je konečně v kapse a v devět startujeme znova. Ještě že skleroza nebolí, asi bych řval jako lev a to je král zvířat. Mlha okolo Vranova je pryč, protivítr stále stejně silný a krajina nádherná. Pomalu postupujeme k severozápadu a kocháme se nádhernou krajinou. Teprve před Táborem vypnuli protivítr a náš postup se výrazně zrychlil. Už od Tábora vidíme, jak nad Brdy naskakují a rychle rostou výrazné kumuly a míříme přímo pod ně.  Pár minut před vysilačem Praha Jindra zahlásil, že je s benzinem nadoraz. To mě na nulu chybí ještě skoro celé dva milimetry. Po přeletu Prahy oba v ekonomickém režimu pomalu klesáme do Rokycan. Po přistání má Jindra v nádrži nějakých dvacet litrů, ale v hadici je neviděl a já asi tak osm. V podstatě jsme oba měli dostatečnou rezervu a kumuly nad Brdama přerostly do bouřky až za více než hodinu. Po dotankování v půl jedné startuji domů do Hor. Bylo to akorát. V jednu mGPS skle.jpgá v Rokycanech začít pršet.  A doopravdy už jedou s vodou. Celou cestu se západním bočákem mám na levé ruce vodu a bylo jí dost a nebyla daleko. V Horách sedám lehce po půl druhé kupodivu suchej a s deštěm přijeli až pět minut po zaparkování v hangáru. Jindra mezi tím volal jestli mě nechytila ta bouřka co se v Rokycanech spustila jen co jsem odlétl. Je to pěkné, že má starost o kamaráda.

Tak takhle vypadá víkend prožitý doopravdy na plný plyn s využitím meteo předpovědí až na doraz  V neděli jsem šel pracovat abych netrpěl dlouhou chvílí a fotičky ty budou snad někdy příště až sebou vezmeme našeho ministra propagandy Milana. Zatím jenom záznam z GPS aby si někdo nemyslel, že si vymýšlím.