květen

31.5.2015 - Sedum statečných. Na letišti se nejenom létá ale také uklízí. V pátek se nás sešlo sedum Hangár jsme vzali útokem od severu na jih. Po dvou hodinách bylo hotovo. Malé posezení před pilotkou a hajdy domů. MN

Dana s náhubkem.                                                                       Pepa hrbí hřbet.

Sám Velký Gery ukazuje že to dopadlo na jedničku.

25.5.2015 -

16.5.2015 Blatná – Hadačka

Kamenolom u Vejprnic.JPG     V kalendáři akcí LAA sice na tento víkend nebylo nic.Pomalu prosakovaly zprávičky, že se má konat slet na Blatné​ a dokonce z Erpužic tam poletí tým Frantabojs. S Jindrou je jako vždy krátká a rychlá domluva "Poletíme taky". Sraz v osm v Erpužicích. Krátce po sedmé oba startujeme. Jindra z Rokycan  já z Hor a krásným ranním trochu chladným olejíčkem míříme k první zastávce. Sedáme, jak jsme byli domluveni. V osm právě do ranního probouzení místních pilotů. U kávičky se dovídáme že: 1) František se svým týmem poletí rovnou na Hadačku navštívit rojení modelářů 2) Letiště v Blatné je zcela bez pohybu a snad se tam nIMG_0338.JPGic nekoná.  Bereme to jako poplašnou zprávu a po vysrknutí kávičky s Jindrou startujeme směr Blatná. Dohlednost je až do alelujá a úplný klid. To se nám to kochalo. Po půl hoďce máme Blatnou nadohled a skutečně je tam pouze jeden stánek a jediné rogalo. Kadlík z Kramolína konečně jednou přiletěl první a taky nám to pěkně naservíroval. Prý kde se touláme, že už na nás čeká skoro hodinu. Dřív než se začali přilétat další hosté, tak jsme stihli zahájit provoz stánku a otestovat ne jenom pochutiny, ale tekutiny. Bylo by tam doopravdy dobře a klidně celý den. Ale Kadlík má na odpoledne naplánované „rodinohodiny“ a já s Jindrou chceme ještě vyzdravit modeláře na Hadačce a k tomu je na odpoledne předpověď docela blééé. Krátce před polednem se všichni tři zvedáme. Kadlík letí na Kramolín a já s Jindrou na Hadačku. Užili jsme si všichni tři. Svižný zapad a do toho šťavnatá termika. Bylo to jako v posilovně. Ještě že, nám fungujou rádia. Jen co jsme minuli Berounku, tak se s Jindrou domluvím, že na Hadačce nebudeme přistávat. Zakroužíme a poletíme domu. Větřík stále zesiloval a navečer už by to asi nebylo to pravé. Takže rozchod a domu.

Milan se dobře bavil, když v neděli stahoval data z mé GPS. Ráno až do Blatné rovná čára. Zato z Blatné domu to nebylo ani jako po schodech. To byl přímo pilník, ale i tak to stálo za to.

Ahojky Karel a Jindra

Erpužice

Blatná, Jindra dává přednost DH Tiger Montu UL

Mapa cesty.

Profil trasy do Erpužic v ranním olejíčku.

Návrat Blatná - Hadačka - Hory a vydatná termika.

22.5.2015 - Petrův den. Petr využil pátečního rána ke krásnému letu. Pracovní neschopnost mu nedovolila delší čas létat  a konečně se dočkal. Petře přejeme hodně pěkných leteckých zážitků. Milan

23.5.2015 - Dnes nás navštívil 51000 originální návštěvník. Děkujeme.

16.5.2015 -

Všeň 8.5.2015 Všichni už tam byli jenom já s Jindrou ještě ne, tak to musíme napravit. Mám na mysli slavné doupě rogalistů, co sídlí ve chlévě na letišti Všeň.

Minulý víkend jsme se  namlsali výletem na jih do Kramolína a volný pátek se musí smysluplně využít tak poletíme na východ do Všeně.

Krátce po sedmé startujeme. Jindra z Rokycan a já z Hor. V Žatci ani nečekám. Jindra přistává ani ne dvě minuty za mnou.  V Žatci jsou oslavy chmele, ale jsme tam moc brzo. Na letišti je jenom náčelník a ostatní ještě nedorazili. Popovídáme s náčelníkem, naladíme GPS na 115 km vzdálenou Všeň a letíme. Jde to dost ztuha. Protivítr je docela svižný a termika se taky nefláká. Letíme pomalu, ale postupujeme. Za Řepanem Jindrovi zhasla vysílačka a jsme jak němí bratři. Po ohlášení na věž Mnichova Hradiště prolétáme podél jejich dráhy a jsme v cíli.

Vzhledem k výživné termice si Jindra drží uctivý odstup, ale drží se jako klíště. Ve Všeni právě probíhá odhalení pomníku Josefa Hrdiny hrdiny z 311 perutě, tak právě na závěr starostova projevu nad davem oba vystřihnem předpisovou třistašedesátku a jdeme na přistání. Líp to načasovat ani nešlo. Místní to hodnotili jako průlet českých „Gripenů“ a starali se o nás lépe než o vlastní. Pohoda klídek kávička, obídek a návštěva u Petra Kazdy. Skoro nám bylo líto odletět, ale den je krátký. Po páté startujeme směrem k domovu. Petr Kazda nás doprovodil až za Bezděz a dál letíme sami. Vítr máme v zádech, termika už pomalu jde spát a cesta odsejpá jedna radost. Jenom Jindrova vysílačka je stále němá. Žatec máme za 67 minut. V Žatci jsem poseděl s místními, Jindra pokračoval k domovu. Já jsem do Hor letěl až přesně na západ slunce, takže jsem přistával v půl deváté. Byl to doopravdy skvělý výlet. Ne jenom lehce přes čtyři hodiny ve vzduchu a víc než 350 kiláků, ale hlavně bezvadná parta skvělých lidiček, to přeci stojí za to.

Ahojky Karel a Jindra​

Po přistání ve Všeni.

Rogalistické doupátko.                                                                                 Síň slávy.

Klubovna.

Zastávka v Žatci.

12.5.2015 - Bez motoru - Standa podal hlášení o pěkném polétání na Rané. Milan

Raná dnes:  vítr SZ cca 10m/s (a někdy i víc) 1h44min, stoupáky i 3m/s, bohužel bylo to ufouklý - velké snosy při točení, tak max. výška 1100m, dotáčet základny by znamenalo skončit někde u Slanýho  :-)   Šlo by lítat až do večera. Hezký to bylo !  Standa.

Krásný pohled na kopec Raná.

9.5.2015 Siberian Husky tábor  skončil. Parta kolem Petra Guregy odvedla perfektní práci. Začalo to pálením čarodějnice. Ta ve finále dostala milost. Poseděli jsme ve stanu, něco zazpívali a pojedli. Ráno začal program tábora, soutěže, terking a hlavně spousty krásných pejsků. V letištní hospůdce se oháněli Jarka a Jana. Tonda dělal průběžný servis všem stranám. Akce skončila v neděli. Sehraná parta pejskařů odevzdala plochu ve vzorném pořádku. Děkujeme všem již zmíněným, Standovi, Jindrovi a Ticháčkům za pomoc. Milan.

Fotoalbum ZDE

Rachot na Horách  (v Bronxu už byl)

_______________________________

Vikend 30.4- 2.5 proběhla na Horách akce s oficiálním názvem Siberian Husky tábor, ale byl to rachot.

Na tento víkend přijeli paraglajdisté z Prahy, Jindra z Rokycan se svým giga stanem na večerní radovánky a spousta mašerů se svými chlupatými miláčky. Pár návštěv pod hrozbou špatné meteo předpovědi přijelo po silnici místo vzduchem a letište bylo doopravdy plné a cvrkot byl celé tři dny. Bylo tak živo, že jsme ani připravenou čarodějnici nestihli spálit. No co když vydrží tak jí to potká za rok. Zatím sedí na plotě a odhání špačky. Ve velkém stanu hráli muzikanti takřka nonstop. Tedy ti co to umí. Ti co hrát neumí, statečně klábosili a popíjeli osvěžující moky. Na pátek jsme se s Jindrou domluvili, že si zaletíme do Kramolína.

Předpověď byla ucházející a na letišti chybět nebudem. Start lehce po sedmé a chladným ránem, letíme dvěstě kiláků na jih. Tedy ne že by bylo horko, ale šlo to. Za Pískem bylo i docela mokro, ale stále to postupujem, před půl desátou oba přistáváme v Kramolíně. Přivítání bylo jako vždy skvělé. Kávu uvařil osobně náčelník Franta a byli jsme zase jako doma. Na oběd nás odvezli do Trhových Svinů a jediné co kazilo náladu, byl stálý deštík. Tedy ono vlastně lilo docela vydatně, ale jenom ve Svinech. V Kramolíně o patnáct kiláků dál už nepršelo a dokonce byl na sever vidět i horizont.  Na nic nečekáme a jdeme na to. Mraky jsou výš než ráno, neprší a lehounký bočák nevadí. Lepší už to nebude. Za Pískem se mraky začínají trhat a dokonce funguje termika, ale je hodná a v Rokycanech jsme coby dup. Jindra v Rokycanech uklidil své rogálko do hangáru a dál letí se mnou. Za další hodinku jsme zpět v Horách. Jelikož jsem stále ještě neměl dost, tak ještě do západu slunce vozím zájemce o seznamovací lety. Ten den jsem si do záznamníku letů zapsal necelých šest hodin a slušných 523 kilometrů.

V sobotu vrcholí program Husky tábora a pomalu máme za sebou vše, co bylo v plánu. Zbývá jenom večer ve stanu pořádně vyhodnotit všechny sportovní úspěchy a v neděli ráno uklidit celé ležení. Jelikož se nikdo neflákal, tak krátce po obědě není po celém ležení ani stopa. Stan je složen, všechny odpadky jsou uklizeny a připraveny na odvoz a pomalu se rozjíždíme domu. Byl to rachot celé tři dny, ale byl nádhernej a příští rok si to snad zase zopáknem.

Ahojky Karel

Pejsci předvádějí své kvality.

Ve stanu.

Retro. Návštěva Pipera.

7.5.2015 - Dnes nás navštívil 50000 originální návštěvník. Děkujeme.

2.5.2015 - Právě probíhá Siberian Husky tábor. Pár fotografií z kamery..

Ráno Karel a Jindra dolétají na letiště Kramolín u Třeboně.

Probíhají soutěže a treking.