červenec

24.7.2017 -

DSCF1827.JPGTak konečně. Tonda připravil svůj aeroplán k zalétání. Pro zlepšení letových vlastností dostala křídla tulbulátory a nový lehčí motor Rotax 582. Jirka Duras provětral „Joru“ nahoru, dolů, rychle a pomalu. Vše je v přádku. Ještě „vytunit“ pár maličkostí a je hotovo. Proběhlo úspěšné modelářské setkání RC maket. Foky pořídila Jana K. (děkuji za materiál). Konečně taky vytáhl svoje rogalo Petr. Udělal si pár koleček a přistál. Petře, tak jen houšť a víc. Milan.

Tonda vyjadřuje svůj názor.

Důležité úkony před vzletem.

Hotovo zalétáno.

Aero 145.

Piper

Zlín 22 Junák.

La 7

Petr při průletu.

14.7.2017 - Pozor v termínu 14.7 až 16.7.2017 probíhají tréningy modelů F5D (pylony) . Využívají vzletovou dráhu letiště Hory přílety možné po dohodě s organizátorem. Kontakt Branný Bohumil 739 029 269.

11.7.2017 -

V dobré víře jsem chtěl každý den poctivě podávat hlášení na naše letecké stránky. Jak to tak bývá, bylo vše jinak. Pro pilota tak důležitý polední klid na lůžku jsem také nějak nedával. Začnu od začátku. Sešli jsme se u nás doma už v úterý. Po večerní procházce Loktem, vyvětraní a za zvuků kapely Tři sestry uléháme do pelíšků. Středeční ráno se tiše vyplížím z bytečku a rovnou na letiště. Tam má už vytažený aeroplán Karel a je připraven na pracovní let do Kramolína. Startuji půlhodinu po něm. Let je pohodový, cesta ubíhá. Protahuji trasu nad Kašperk, pak přímo na Strakonice. Tam už o nás ví. Telefonuji děvčatům, kde už jsou. Hlásí benIMG_2990.JPGzínka v Bečově. Jdu do města hledat, kde mi dají najíst a napít. Nebylo to tak jednoduché. Vietnamský krámek byl otevřen, ale najít hospůdku s točeným pivem byl problém. Zachránila mne hospůdka „Port Artur“, která byla náhodou otevřena (sraz důchodců). Najedený a napitý jdu zpět na letiště. Doprovod přijíždí. Lenka s Martou v jednom autě, v druhém Naděnka se synem Lubošem. Máme stejný pokoj jako při letu do Frymburka před několika lety. Odpoledne se zastavuje Láďa Nolč z Rokycan. Nepřiletěl, ale připlul na lodi. K večeru přilétá ještě Libor s Jitkou z Nymburka. DoDSCN9688.JPGmlouváme čtvrteční létání a jdeme spát. Ráno letím s Lenkou na Boubín. Libor s Jitkou nás kopírují. Sem tam se rádiem kontrolujeme, abychom se při tom kochání nesrazili. Chvíli po přistání, na otočku, přilétá Pepa Straka. Vyhledal „afisáka“, pak pisoár, poklábosil a odletěl zpět. Je dobrej. Při tom pracovnín vytížení si našel čas i na nás. Kolem dvanácté přilétá Jindra s Jindrou. Jeden z Rokycan a druhý z Erpužic. Jindra Růžek st. nepřiletěl, „pááč“ si trhnul hrbem. Ještě jsme s Jindrou Růžkem zjišťovali při jaké činnosti. No učiněná hrůza. Stalo se mu to při práci. Dopoledne jedna část našeho kolektivu jde na zříceninu Střela a druhá část došla jen do vodáckého kempu. Vítězství druhé skupiny bylo zřejmé. Zřicenina je v soukromých rukách. Obehnána plotem je nepřístupná. My jseme na tom lépe. Bufet byl otevřen, podávali Frankfurtskou polévku a pivo. Jindrové si v chládku odpočinuli a v půl páté odletěli na základny. Večer dáváme let. Já s Martou a Libor s Lubošem nad Rabí. K večeru přijíždí Jana se Standou. Jana zastupuje tu něžnější část pilotního světa. Domlouváme v letištní hospůdce páteční výlet do Čkyně, kde oba tráví dovolenou. V pátek vstáváme připraveni k letu. Obláčky a radar ukazují, že se od západu blíží deštík. Začíná poprchávat. Tak to nic. Ať jsme užiteční, jedeme do Strakonic nakoupit. Naše nelétací rozhodnutí bylo správné. Máme problém v dešDSCN9697.JPGti přeběhnout z auta do obchodu. Nakonec je z toho krásné snídaňové ráno, ke kterému jsme s Liborem něco málo zahráli na kytary.  Odjíždíme do Čkyně za  Standou a Janou. Napekli pro nás buchty a uvařili kávu. Vyrazili jsme společně na turistický okruh po přírodní rezervaci Opolenec. Loučíme se. Standa a Jana jdou balit na další část dovolené a my odjíždíme do Vimperka na oběd. Aby toho nebylo dost, jdeme ještě do cukrárny. Vracíme se zpět příjemně unaveni. Ozývá se Jirka Fiala z letiště Dedřichov Oáza. Přijedou s manželkou karavanem. Jirka dává dohromady „Subaráka“. Známe se jen z internetu. Tak se konečně setkáme. Večer mužská část výpravy probírá problematiku motorů Subaru. Libor ho má ve svém letounu. Ženské osazenstvo se vydává na průzkum blízkého okolí a končí na jezu řeky Volyňky. Sobotní ráno letíme s Lenkou na Černé jezero. Libor s Jitkou dávají Lipno a Budějovicko. Je sice něco po sedmé ráno, ale vítr fučí od západu docela svižně. Prodíráme se padesátkou k Železné Rudě. Jsme v osmnácti stech metrech. Místo Železné Rudy vidíme jen koláč nízké oblačnosti. Upravuji trasu. Letíme na Prášilské jezero a vrch Poledník. Vracíme se přes Srní s větrem v zádech. Jsme za chvilku ve Strakonicích. Libor přilétá hodinu a půl po nás. Užili si termického létání až až. Jitka udělala spoustu fotek (ve fotogalerii). PIMG_2901.JPGřed obědem odjíždíme na výlet na Rabí. Prohlídku jsme sice udělali už ze vzduchu, ale po zemi to má taky své kouzlo. Vracíme se do Strakonic na pozdní oběd. Chvilku trávíme a jdeme se vykoupat k jezu, který objevila děvčata. Příjemně osvěženi, vracíme se na základnu. Naposledy večer posedíme v letištní restauraci. V noci se sice přehnala bouřka, ale ráno bylo vše naservírováno k odletu. Usedáme s Lenkou do éra a s větrem v zádech odlétáme domů. Letíme přes Plzeň. Na západně se začínají tvořit naducané mráčky. Letíme domů. V krásném povětří, ale trochu smutní, že to končí. Za hodinu čtyřicet jsme doma v Horách. Na letišti nás očekávají Tonda s Janou. Borůvková buchta na stole, teplá káva taky. Ještě se podělíme o čerstvé dojmy a odjíždíme. Pozemní doprovod nás dojel o tři hodinky později. Skončilo to. Děkujeme všem za účast. Za sebe musím říci, že jsem si odpočinul. Zdá se, že ostatní také. Tak za rok zase? Uvidíme. Svátek Cyrila a Metoděje bude i příští rok. Musím poděkovat strakonickým lítačům za perfektní zázemí a pohodovou atmosféru. Milan.

Fotografie moje a Jitky jsou ve fotogaleii ZDE

Rabí

Český Krumlov

Zdravé jádro v Rabí                                                                           Libor s Jitkou

Prášilské jezero.

10.7.2017 - Pozor na vojenské cvičení  viz odkaz ZDE.

10.7.2017 - Dnes nás navštívil od založení stránek (28.05.2010)

100000

originální návštěvník. Děkujeme.

9.7.2017 - Návštěva z Brna,

2.7.2017 - Fotogalerie Petra z Obletu repoubliky. ZDE

3.7.2017 - Stáhnul jsem data z Karlovo GPS. Je tam trasa obletu republiky. Zdraví Milan.

Klikni na obrázek pro zvětšení.

3.7.2017 - Fotogalerie které dal na intrnet  Lubomír Haluza. ZDE

1.7.2017 - Pozvánka na akci na letišti Hory. Klikni na obrázek pro zvětšení.