červenec

27.7.2011 - 

Letiště Hory žije!

…na našem letištátku začíná asi přeci jenom vycházet období klidu, míru a létání.

Tento týden bylo velmi letové počasí. Každý den byl někdo na letišti poletovat…

imageVšechny tři „Sovičky“ se proháněly po nebi a zavíraly letový den. Je nádhera vidět jejich pozdravy z kabiny, mávání křídly na nás dole. Radost z nich po letu jen zářila, jen co je pravda!

Včerejší den 28.7.2011 byl však nejhezčí, co do provozu, a počtu lidí na Horách.

Byli tam snad úplně všichni, a radši nebudu jmenovat, abych na někoho nezapomněl.

imageLétalo se hojně, ukázněně, na pohodu a na krásu. Ono když vám pohyb v tom třetím rozměru něco říká, tak máte rozzářeného celého člověka. Za nás všechny shlédněte detail tváře instruktora Karla, který testoval Vaškův „kočárek“. Měl z toho děsnou prču a hrozně ho to bavilo…Luboš proháněl svou Ťapku, ta se jen točila. Z Toužimi přiletěl se spárkou další instruktor Zdeněk a spousta dalších se tam ukázala a prolétala…

Já si také užíval na novém stroji Dády a tak jsem po přistání honem popad alespoň starý mobil a ukrad jsem pár foteček. Asi nikdo nefotil,ale tento den nesmí být zapomenut.

Takový frmol tady již dlouho nebyl a doufám, že bude jenom lépe a bude stále víc takových lidí, kteří potáhnou za jeden provaz…

Já říkám jediné. Tam kde dnes jsme, vděčíme tahounům Milanovi, Karlovi a Mirkovi.

Máme další nové tváře, Luděk naprosto neúnavný restaurátor naší klubovny a stmelovač vztahů, a Pepa chemik čekatel se zapojuje do všech akcí s takovou vervou, že když vypověděla službu sekačka, snad by náš paraglidový plácek šel posekat růčo kosou…jo tolik má elánu, ono Karla je taky dost J))

Lidi je dobře, že jsme se takhle sešli!

Pepa

!!! TAK AŤ NÁM TO LÍTÁ, AŤ JE DOBŘE NA HORÁCH !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

                              Karel -"Otík"                                                                               Venca & Karel


 

26.7.2011 - Karel podal zprávu o své cestě do Jindřichova Hradce. Je vidět, že léčba Trabantíka se podaříla. Blahopřeji. Údaje z GPS dodám až přijedu z dovolené. Milan

Cesta do Jindřichova Hradce.

Je časné ráno úterý 26 června a svítá. Medard včera řikal že by to šlo tak jo jdu na to. Výlet na jih a zpět tu již dlouho nebyl. Je pět třicet když se odlepím a přez Loket nabírám kurz na Plzeň.  Dole se povalují jezírka mlhy, ve vzduchu úplný klid,zkrátka paráda. Jen dohlednost doopravdy nic moc a tepla taky málo. Při startu jen pět stupňů. Dneska si zkusím srovnávací orientaci.

Nad Slavkovem se kochám jak se muklove hemží k nástupu a beru směr na Třebouň. Přeskok Třebouně, Uněšov a v oparu se rýsuje ještě spící  Plzeň. Tu mijím východně a dál peláším na Radyni a Nepomuk. Ve vzduchu je stále klid a zima jak v ruským filmu. Držím si tak dvě stovky nad terenem a optimální rychlost. Trabantík jen přede a tak mám čas sledovat hemžení na silnici. Kdo by to řekl, že kamiony budou pomalejší a jen některé osobáky stačí držet mou rychlost. Je pravda že přez obce padesátku ignoruji. A je tady Nepomuk a pomalu se chystám na přistání v Kasejovicích.   Betonová plocha je prázdná a obrovská.  V sedm sedám jako do vatičky následuje obvyklá procedura. Vyčurat, natankovat a protáhnout tělo. Nějakých patnact kiláků východně straší přeháňka a tak konzultuji s Kadlíkem počasí. Než se vykecáme tak je přeháňka pryč,  telefonem se   ohlásím do J.Hradce a letím dál.

     Je osm a po startu nabírám kurz 110 o a mířím na Hradec. Jen co minu Písek tak se z oparu na pravé ruce vynoří věže Temelína a zase je orientace  brnkačka. Vltava, Lužnice,Bechyně,Lužnice  jsem mezi Soběslaví a Veselím a pomalu se chystám na přistání v Hradci. Pečlivě melduji přiblížení vstup do ATZ okruh a finále. Vysílačka mlčí,za celou cestu ani jediné slovo. Mám podezření, že mi zase umřela. V devět čtrnáct sedím na asfaltu a roluji k věži. Přivítání skvělé jak jinak jsem přeci na jihu. Přístroje jsem odložil v kanceláři a přez kopeček cválám do Stajky k sestřence na oběd.

     Siesta se nekonala. Po obědě volá Kadlík že se od jihovýchodu nasouvá výživná fronta. Kupodivu nekecal. Obzor skutečně povážlivě rychle tmavne. Co se dá dělat. Plány že přeskočím do Kramolína polétám s Kadlíkem a navečer vyrazím k domovu jsem odložil na příště a urychleně se loučím. Natankovat a mazat!

     V patnáct hod startuji a mířím zpět na Kasejovice. Zima už není hurá, ale je drncavo a to tak že docela dost. Hrazda se vrtí jako živá. Ráno jsem nefotil nic abych nemusel vyndavat ruce z rukavic a odpoledne nevyfotím zase nic držím se hrazdy jako klíště a upaluji  o stošest. V zádech tmavá hradba nademnou sem tam bubák a předemnou sluníčko. Za hoďku jsem v Kasejovicích. Oraženě sedám po větru a ejhle příďák si prvně na betonu kníknul a to tak že dost. Bodeť by nekníkal brzda zustala viset. K obvyklé proceduře mezipřistání přidávám promazání pedálu a opět si nechám od Kadlíka naservírovat informace o situaci. Pokyn zní nečekej na nic. Přezto startuji až v sedmnáct hod.Bubáci zustávají zamnou a až do Plzně jsou na nebi jen sem tam nějaké chmurky. Na focení to stále není termika je docela výživná ale cesta odsejpá docela slušně. Trojka v zádech je znát. Uteče hodina jsem nad Bečovem a jdu  hlásit vstup do CTR. A ejhle vysílačka funguje. Docela mě to překvapilo. Celý den ani slovo, ale hlavně že funguje. Zahlásím vstup přez Whisky a lehce po šesté sedám v Horách. Na letišti právě začíná odpolední provoz tak se domu dostávám až po deváté a to přívítání si určitě dovedete všichni představit.

     Krátká rekapitulace: 445,6 km

                                        5 hod 1 minuta

                                       31 l benzinu  (zlatej Trabant)   

                                                                                                                             Ahoj Karel

     

 

                                                                                                        


 

19.7.2011 - Zase jedno pěkné posezení na letišti. Probrali jsme široký záběr témat (létání, stravování, prostata, atd. )

Olda vrhá přísný pohled - asi mu nechutná.

Původní duo se rozšířilo na kruh.

Luděk a Karel koukají kam ten kompas dají.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdeněk s Vencou dělají motorovou zkoušku po opravě motoru.


 

16.7.2011 - Petr Hlinka z UL plochy Chotěšov nás pozval na "buřtopečení". Sešli jsme se k odletu v 18 hodin. Jsme jen dva Karel a Já. Ostatní nemůžou. Foukal docela svižný jižní vítr. Čekáme na zklidnění a přád nic. Blížící se západ slunce nás tlačil k odletu. Kolem 20-hodiny startuji Já a těsně za mnou Karel. Kvůli turbulenci stoupáme do 800 metrů ANSL a hurá na Chtěšov. Za Bečovem se vše zklidnilo a už se jen kocháme. Přistání v cíli se západem slunce, a pak už jen milé přijetí. Než jsem se odkurtoval, Petr natočil chladivý mok. Již následuje přípitek na setkání a posezení u ohně v příjemné společnosti. Ráno kolem sedmé vyrážíme na domovskou základnu. Vane silný jižní vítr, letíme úplně bokem. Nad Bečovem to s námi už slušně mlátilo. Nahlásili jsme se do CTR-ka, vyklesali a koukáme, že pytel je otočený úplně na druhou stranu. Přistáváme proti východnímu větru bez turbulence jako do vatičky. Ještě jednou děkujem Petrovi za pěkný večer. Škoda že nepřiletělo více okolních letců. Milan.

Hracholusky.

 

 

 

 

 

 

 

                       Venca Polívka pózuje u lednice.                                            Petr Karlovi přiděluje vyníkající špekáčky.

Večerní idilka.

                                                                         Neděle ráno Karel před startem.

Klášter Chotěšov.  

Stříbro.

Krasíkov


 

12.7.2011 - Po delší době vyjel z hangáru Pony Max. Na stroj se sesypali Karlové ve snaze stihnout ještě k večeru zálet. Nepovedlo se.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Pepa zkášluje vstupní bránu.                                                      Pony Max a montážní četa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            Karel konečne zastrčil čep vzpěry. Uff.                                 Ejhle, ty dvířka asi nezavřem. Tak znovu rozborka.


 

11.7.2011 - V pondělí jsem si myslel, že budu večer tvořit na soustruhu ale opak byl pravdou. Jen tak ze zvědavosti se stavím na letišti a ejhle ono to jde! Soustruh počká, Míra Petrásek již tlačí svého koníka Poníka z hangáru, Pepa chemik asistuje tak jsem se přidal. Než jsem ztopořil svůj ptákostroj tak je Míra pryč a bez vysílačky ho nenajdu. Míro už si konečně nějakej ten drát opatři! Jdu se tedy učit fotit ze vzduchu. Ještě mi to jde dost ztuha. Jen co odstartuji přijíždí i Václav a to už je co říct. Hned po startu Václav sedá zpět va dráhu a schání lopatu. Chcípnul mu motor. Ráno vymažu rozmazané fotky a zbyla jen jedna. Počátky hemžení na letišti ta už docela jde.Byl to docela pěkný večer. Karel ...


 

7.7.2011 - Ještě malý dovětek ke Karlovo fotografii  "A tady bydlel kdo??". Z odkazu je jasné co to ten Karel vlastně vyfotil.

                   http://www.evida.cz/mikota/zht40.htm


 

7.7.2011 - No konečně. Karel podal hlášení ze svého ranního letu. Milan.


Všichni se poflakují někde na dovolené, na letišti ani noha tak jsem po ránu vyrazil na jihozápadní okruh Teplá Mariánky Cheb Habartov s praporeřníkem a zpět do Hor. Jelikož je totální klid tak zkouším prvně fotit ze vzduchu. Chvilku po startu mám plnou kartu a tak se jen kochám. Vskutku ráno jak má být.  Karel.

                       Mlhavé ráno v Karlovarské kotlině                                               Nové Sedlo s dírou v pozadí

Loket v ranním slunci.

Horní Slavkov

Krásno - rozhledna.

Poutnov

A tady bydlel kdo??


 

6.7.2011 - Události z června přesunuty do archivu 2011.


 

5.7.2011 - Pepa poslal další odkaz na mistrovství ČR v  motorovém paraglidingu ( už se to divné slovo asi naučím psát ). Milan.

http://mechy.cz/PPG/110703-mistrovstvi-cr-v-motorovem-paraglidingu/mcr-mpg-kamenica-nad-cirochou.html


 

4.6.2011 - Kamarád Pepa poslal odkaz na článek Edy a Mariany ze zážitkú z lítací dovolené v Itálii.

                     http://ems-para.webnode.cz/news/dovolena-italie-portonovo/


 

1.7.2011 - Včera večer jsme se s Karlem dohodli že ráno polétáme. Dopadlo to jinak. Karel se sice probudi, ale udělal zase hájíí. Tak jem byl na startu sám. Foukal docela svěží větřík a na obloze rozpadlé bouřkáče. Po vzletu to docela házelo, ale s přibývajícími minutami letu se vše sklidnilo. Nakonec z toho byla hodina a čtvrt letu a 105 km. Trasa vedla  Hory - Krajková - Kynšperk - Jesenice - Starý Hrozňatov - Sokolov - Hory.  Milan.

zámek Mostov u Nebanic.

Starý Hrozňatov - Loreta

Starý Hrozňatov - hrad ( zmiňovaný r.1217 )

Současnost - komunikace R-6 - další dokončovaný most.